Didžiausia koučingo organizacija – Tarptautinė koučingo federacija (ICF) koučingą apibūdina kaip kūrybišką procesą, provokuojantį mąstymą ir skatinantį klientus pilnai išnaudoti savo asmeninį bei profesinį potencialą.
Taigi koučingas yra orientuotas į klientą (angl. client-driven). Jo metu dėmesys skiriamas tikslų sukūrimui, iššūkių įveikimui, plano sudarymui ir asmeninio pokyčio valdymui.
Koučingas nėra terapija, konsultavimas, mentorystė ar kita profesinė pagalba. Nors visos minėtos disciplinos tarpusavyje sąveikauja ir dalinasi įrankiais, koučingo esmė yra tokia: padėti žmogui pasikeisti taip, kaip jis nori, ir padėti jam eiti ta kryptimi, kurią jis renkasi.
Koučingas palaiko žmogų bet kokioje stadijoje: jam siekiant tapti tuo, kuo jis nori būti, ir būnant tokiu sėkmingu, kokiu jis tik gali būti.
Partnerystėje su koučingo specialistu pats esi vairuotojo vietoje, o koučingo specialistas suteikia tau atskaitomybę, ugdo tavo sąmoningumą ir padeda įgyti naujų perspektyvų.
Koučingo specialistas užduoda klausimus ne tam, kad gautų atsakymus, kurių jis trokšta, o tam, kad paskatintų tave prasmingam tyrinėjimui, kuris gali tau padėti pasiekti naujus gilumo ir našumo lygius.
Apie koučingo formavimasi ir koučingo įvairovę gali skaityti mano straipsnyje:
“Koučingas: kaip jį išsirinkti?”