Tikslo kėlimo intervencija: išmokimo tikslo galia

February 22, 2023
Domantas Alčauskas

Sunku pasiekti išsikeltus tikslus, net kai jie yra visiškai aiškūs?

Pradėjau daugiau skaityti praktinių “tikslų kėlimo intervencijų” pavyzdžių. Vienas iš perskaitytų tyrimų, kuriame tyrėjai pademonstravo, kaip asmenimis, ieškantiems darbo, išsikeltas tikslas gali reikšmingai paveikti jų tikimybę įsidarbinant.

Tyrėjai išskyrė du tipo tikslus tarp darbo ieškančių asmenų: 1) „išmokimo tikslus“, kur asmenys yra susitelkę ties naujų įgūdžių ugdymų ir žinių įgijimu, ir 2) „atlikties (angl. performance) tikslus“, kur asmenys yra susitelkė pasiekti konkrečių veiklos rodiklių. Tyrėjai atrado, kad asmenys turintys išmokimo tikslus buvo labiau linkę įsitraukti į darbo paieškos elgesį, kaip darbo aplikacijų pildymu ir dalyvavimu įvairiuose darbo mugėse, kas lėmė didesnį įsidarbinimo procentą negu tie, kurie turėjo išsikėlė atlikties tikslus.

Konkrečiai, 2-3 valandų tikslų kėlimo workshop‘as padėjo 48.3% asmenims su išmokimo tikslais įsidarbinti per 6 mėnesius, palyginus su 37.1% asmenims, kurie turėjo atlikties tikslus.

Tai ką tai reiškia? Susitelkimas į mokymąsi ir augimą, vietoj tam tikrų KPI pasiekimu gali padėti išlikti motyvuotam ir įsitraukusiam į patį darbo paieškos procesą, kadangi susitelkimas, pavyzdžiui, į tam tikrą aplikacijų išsiuntimą per savaitę kiekį neteikia tiek daug motyvacijos, kaip noras įgyti žinias ir įgūdžius.

Ir tai yra universalu, meta analizės tyrimai patvirtina, kad išmokimo tikslai yra siejami su aukštesne motyvacija ir atliktimi. 

 

Nori išgirsti daugiau apie tikslų siekimą? Prenumeruok naujienlaiškį.

Literatūra

  1. Payne, S. C., Youngcourt, S. S., & Beaubien, J. M. (2007). A meta-analytic examination of the goal orientation nomological net. Journal of Applied Psychology, 92(1), 128–150. https://doi.org/10.1037/0021-9010.92.1.128
  2. Van Hooft, E. A. J., & Noordzij, G. (2009). The effects of goal orientation on job search and reemployment: A field experiment among unemployed job seekers. Journal of Applied Psychology, 94(6), 1581–1590. https://doi.org/10.1037/a0017592